Ir para conteúdo

Composition [+Help][+Serio¹²³][+v2]


AncesTTraL

Recommended Posts

Moçada, eu fiz uma composition no ACBEU, e gostaria da ajuda de vocês, vale ponto na media, e eh muito serio, portanto sem zoações, de boa.

 

Job Letter,

Canada, September 4 2008,

Dear Sir Smith,

I’m writing to apply for the position of Mcdonald’s cashier, avaible in Mcdonald’s website.

I’m Felipe Andrade, 14 years old, born in Aracaju, living in Salvador, in a exchange program in Canada.

I’m good with numbers, which will help a lot in the cashier job. I’m good in dealing with people. In the moment, I don’t have experience, but I really want to get this job.

If I get this job, I’ll do my best, and in the future, I pretend to open a Mcdonald’s franchise.

I’m great in dealing with computers, I’m nice, determinated, punctual, and I never let my friends alone. I’m always trying to help everybody.

I’m whiling to get this job to get some money. In the future I pretend to study in oxford.

 

Sincerely,

Felipe Andrade

 

 

Então, eu achei que ta muito noob ainda, queria saber onde eu posso melhorar, onde há erros de gramatica e talz. O objetivo era fazer uma carta para se candidatar a uma vaga pra qualquer emprego, podia criar a situação.

Mas tipo, ela pediu pra seguir a base de carta dos EUA.

 

Valeu aew a quem ajudar e talz, dicas seram bem vindas

Valeu mesmo moçada.

=)

Link para o comentário
Compartilhar em outros sites

Eu achei um exemplo pra vc

 

http://www.writinghelp-central.com/cover-letter.html

 

Faz o que o Geh te disse: nao exagere nas tuas aptitudes sociais, mostre ao empregador que vc sabe fazer o que ele esta pedindo. Seja direto.

 

Tambem, fale o porquê vc quer trabalhar nessa empresa ( fale ospontos fortes dela, coloque alguns dados técnicos, como por exemplo para o McDonalds, quantas pessoas vão comer por dia la...) Isso mostra que vc quer trabalhar la e vai deixar a sua carta interessante aos olhos do emptregador..

 

O meu Momento Max Gehringer acabou, agora é com vc! (:D)

Link para o comentário
Compartilhar em outros sites

Praticamente todas as frases começam com "I'm", muda isso

Tenta dar uma descarregada no texto pq tem MUITA vírgula. Tá muito compactado

 

Tipo essa parte,

"I’m Felipe Andrade, 14 years old, born in Aracaju, living in Salvador, in a exchange program in Canada."

Tenta assim:

"My name is Felipe Andrade, 14 years old. I am brazilian, born in Aracaju but raised in Salvador. By now, i'm living in Canada on an exchange program"

 

Pretend é fingir, o certo seria i have plans, i'm planning ou i'm intending

Willing, não whiling

Available, ali tá errado

 

Sobre o texto, é o q os outros disseram, tente ser mais profissional. Ali no final vc tá falando q quer ir pra oxford e quer o trabalho pra ganhar dinheiro.

Tenta tirar essa parte e bota alguma coisa mais a ver com evoluir no trabalho, ganhar experiência, algo q tenha a ver com o q vc quer fazer enquanto trabalha. Transpareça q trabalhar no McDonalds vai ser vantajoso pra vc, não pra eles (Por mais ridículo q possa parecer evoluir no MC's) .

Ty

Link para o comentário
Compartilhar em outros sites

Porra

Valeu mesmo moçada eu s2 all u

@.@

Ajeitarei agora mesmo, já já posto uma v2 =D

ty

 

 

EDIT -

Job Letter,

Canada, September 4 2008,

Dear Sir Smith,

I’m writing to apply for the position of McDonald’s cashier, available in McDonald’s website.

My name is Felipe Andrade, 14 years old. I’m Brazilian, born in Aracaju but raised in Salvador. By now, I’m living in Canada on an exchange program.

I’m good with numbers, which will help a lot in the cashier job. I’m good in dealing with people. In the moment, I don’t have experience, but I really want to get this job.

If I get this job, I’ll do my best, and in the future, I have plans to open a McDonald’s franchise.

I’m great on dealing with computers, determinated, punctual; I’m always trying to help everybody. I work well under pressure, and I’m good at making correct decisions.

McDonald’s is the world largest chain of fast food restaurants, which have 465,000 employees. McDonald’s serves nearly 47 million customers daily, and I would be very happy if I could help your company to make this number even bigger.

When I read your advertisement I was immediately excited by the vision and mission of McDonald’s, and I knew right away that yours is the kind of company to which I would very much like to contribute.

I’m willing to get this job to get some money. In the future I’m intending to study in oxford, and then start my own business.

Contact me if interested: 6666-6666

Sincerely,

Felipe Andrade

 

V2 Moçads,

ficou melhor? O que mais eu posso melhorar?

Muito obrigado mesmo a quem ta ajudando =D

Link para o comentário
Compartilhar em outros sites

Ta melhor que a primeira

 

Tente enumerar suas aptitudes como no exemplo que postei ( com os pontos, utilizando estruturas como Proficient with Microsoft Word, Excel and Internet

Above average communication, Ability to establish a warming and convivial customer relationship. ( essa não sei se esta' gramaticalmente correta)

 

Para mim, vc pode tirar a frase "If I get this job, I’ll do my best, and in the future, I have plans to open a McDonald’s franchise. " Esse tipo de promessas são a evitar..

 

Gostei bastante do dado que vc colocou do Mc Do. Ficou bem legal

 

Enfim, para mim, coloque no fim i'm looking forward to your answer and I hope I corresponded the best with your exigences... ( Espero ansiosamente por sua resposta e espero que eu corresponda as suas exigências...)

 

Acho que agora vai, capricha que a V3 vai ser a definitiva

 

(:D)

Link para o comentário
Compartilhar em outros sites

Visitante
Este tópico está impedido de receber novos posts.
×
×
  • Criar Novo...